Fllowers

Thursday, September 24, 2009

Hari raya!!

19 sept 2oo9

*Hari ni mmg busy giler kemas rumah..kira last day lah kemas rumah....pasang langsir,sapu lantai,mop,susun kuih..happy giler..dibantu plak oleh kakak ngan abg aku yg giler haha..mmg best....mak plak busy masak rendang & kuah kacang....aku just tolong sikit sikit jer...sbb mak kalau masak mmg suke kongker dapur hahha...so aku tiga beradik busy lah kemaskan ruang depan umah...bagi kemas cikit...dari pagi sampai pukul 3pagi kemas rumah giler penat!!!....

20 sept 2009

*Hari yg ditunggu....
1st -mintak ampun dan maaf from my family..giler sedih haha..(drama lebih lah aku time tue)hahah....dapat duit raye from my parents & sister..but my bro x bg kedekut hahha....

*2nd-
pegi ziarah kubur arwah atok,nenek & saudara yg dah meninggal(saudara sebelah mak)kat kg jijan nilai....send gift(baca yassin) for them,hope roh mereka dijujuri rahmat & ditempatkan bersama org2 yg beriman...

*3rd
Memulakan ziara menziarahi ahli keluarga yg lain....giler best jumpe korang..haha,
sampai nak pitam gi beraye..kire 5 rumah jugak aku blasah time tu....
bile kat the last rumah semua dah x der mood semua nak balik rumah nak rehat..haha..giler arr...aku balik terus tdo....tak tau apsal letih sgt....

21 sept 2009
*Beraya lagi..kali ni kat sebelah ayah plak kat beranang selangor....kali ni x besh sbb kiteowg pegi beraye without my father...my father dok rumah je xbape sehat...so suruh my mom gi follow kiteowg...macam biasa memula pegi kubur then pegi beraya umah sanak saudara.....kali ni balik cepat cikit sbb ade saudara nak dtg rumah plak....
ramai jugak yg dtg rumah time raye ni....Kelaurga mak long,mak ngah,maktih(sebelah mak) & sebelah ayah..(mak lang & pak ngah)..seronok..dah macam kenduri plak..dorang datang plak mase yg same..so aku kelam kabut gak time tue..mmg seronok!!!....

22 sept 2009
okay still beraya lagi...kali ni raye jauh2 cikit haha..1st pegi umah maksu kat salak,then pegi umah mak ngah kat LBJ,gi rumah kak yati kat kampung gadong jaya, last sklai rumah pak ngah kat pedas,rembau....dari pagi sampai kemalam beraye......

23 hb 2009
kali ni 1 hari mmg menerima kehadiran kengkawan dtg berhari raye.....

24 hb sept
hari ni plak just relaks kat rumah sambil online..balas mesej kengkawan kat facebook,myspace....hahaha...lps tu aku tinggal sensorang kat rumah...boring plak!!

No comments: