Fllowers

Saturday, February 12, 2011

Aku Dan Gitar!!!!!



-Gitar Kuwh-
  ♫♫♫ ♫♫♫♫ ♫♫♫ ♫♫♫ ♫♫♫  ♫♫♫♫  ♫♫♫ 
~Start memula berminat main gitar mase umur aku 16 tahun.....Mase tu My Bro,Amir bwk balik gitar kwn dari U....Nampak sesangat lah best nyer kan......!!

~Cuba jugak test main...grenggreeeennnng!!!!....tapi tak tau kord..tak gune Jugak Kan...?So request kat My Bro,Amir ajarkan....but macam tak nak ajar je...ok fine,.....saye akan belajar sendiri....bersungguh suruh mak beli buku kord gitar...tapi tak gune pon sbb gitar plak takder....haha..simpan buku tu buat pekasam.....lps Plkn dpt duit elaun Rm300....ajak My Sis,eyka pegi terminal one,seremban beli gitar tong....warna hitam....kalau xsilap dalam Rm99 macam tu je.....so hari hari pektis bebekal kan buku gambar rajah gitar....

~Dalam tempoh setahun just tau kord senang senang jer lah..Almaklum lah belajar sendiri...hehehe.....Dorang kate main bodoh bodoh je..haha....

~Umur 23 tahun...(alamak dah lambat sgt nak blaja gitar)..register kelas gitar kat Yamaha Music School,Seremban..start ni aku amik Gitar klasikal...suke sangat sangat kot....time ni kebetulan aku jumpe sowang kwn facebook,Emynisa die pon nak belajar sesame...so we all belajar dalam satu kelas yg same....but emy blaja separuh je dan berhenti....so aku tinggal sowang...dah mula rase malas....haha...kalau berdua mcm happy kot hehehe....jamming lagu lagu lama.....Cikgu gitar aku dulu name Mr tan (giler fasih cakap melayu)..owang melaka lah katekan....kalau kiteowg berdua dah confuse ngan taugeh scale tu mula lah die ajak berjamming...mmg tak boleh blah sebab lagu lagu nya "Rambut mu rambut ku"ayooo......lagu zaman mak bapak aku time mude "Cinta hampa" lah....cramppp otak aku hahah....Aku pon tak lama belajar sane..lelagi tpt tu mmg jauh dari Ktm seremban...berpeluh peluh bwk gitar pegi sane naik "KAKI".....aku break Off (Mcm Putus Cinte plak) dlm pertengahan tahun jugak ....blah mcm tu...ag pon amik basic je kan....xde sijil :)

~Disebabkan minat main gitar tak boleh nak delete...so sesaje je aku mintak kat bapak aku gitar lektrik sebijik...mase ni aku dah boleh main gitar...tapi....ni kena bace betul betul....."Aku tau main kord saje"solo solo tu mmg tak lah ....Bapak aku belikan lah gitar sebijik kat area umah aku...tarrega guitar house.....Gitar Ibanez Gio...Babe......pastu amp plak Marshall 40watts ..so ready for concert ...Aku register plak blaja gitar karen kat tarrega guitar house.....kat sane aku blaja dalam setahun...baru satu je Level aku hehe....Cikgu aku pulak name die "Khalid Mohd"...Xstudent UITM.....kat sane aku blaja Jazz....Dari tak minat jazz aku dah jadi minat hehe....sbb aku ni major aku RoCK hehehe...Sejak belajar kat tarega ni..alhamdulilah aku dah boleh main solo....ehehe....bleh action sikit kat kawan kawan :P

No comments: