Fllowers

Tuesday, March 1, 2011

Pak Teh Saya Dah Takde....(meninggal)

Td lepas balik keje pukul 12 tghmlm....mak & ayah amik...then aku nak pegi 7E dulu beli air...mak pon follow....mase nak jalan pegi depan pintu 7e tu mak bagitau yang pakteh dah takde....aku plak bodoh..tak dpt tangkap maksud mak tuh....bleh plak bertanya "pak teh pegi mane lak mak?"......mak aku kate ko ni slow lah .....Pakteh meninggal......!!! terkaku kejup....biar betul....!!!...rase mcm nak nangis kot....mase dlm 7e tu dah xde rase nak beli air dah rase nak pegi cepat2 kat rumah pakteh....on the way balik tu..aku suruh ayah aku pegi terus je rumah pakteh..tak sabar nak pegi tgk..betul ke semua ni?mak aku plak kate"kite balik dulu,kau mandi-mandi lps tu baru pegi ok".aku pon ok lah kan......lps mandi semua siap2....dlm kul 12.30pagi gerak pegi rumah pakteh.....rase penat kat badan pon tak hilang lagi...sampai dlm pukul 1pagi...."ada tubuh terbujur kaku dilitupi kain batik lepas "OMG,sedih kot nak nangis..tapi still tahan...ok....mak & ayah aku bace yassin..aku lak tafakur je....aku cuti dari solat & bacaan ayat suci alquran hehehe..lps dowang habis bace...ayah ajak balik..sian kat aku katenye..dah penat..muke letih je...aku balik sejam selepas aku sampai.....sebelum balik aku sempat tgk muke paktih buat kali terakhir sbb esok aku tak dapat tgk lagi..aku keje.....nak mintak cuti aku kesian dgn yana & acap kena plak dowang keje lebih mase....so ni name nye pengorbanan.....
Otw balik rumah teringat telatah pakteh yg selalu je usik-usik aku kate aku gemuk,...ok fine mmg aku gemuk..tp cute hehehe....lps ni tak dapat lagi dgr usikan mcm tuh....aahhhh...sedih plak..terasa kehilangan sangat kot...aku harap roh pakteh dicucuri rahmat keatasnya...alfatihah..amin....

No comments: