Fllowers

Tuesday, March 1, 2011

2nd day work in tesco nilai (penat tak ingat dunia)

Hari ni 2nd day bekeje sebagai staff deli kat tesco nilai.....keje dari pukul 3ptg sampai 12 tgh malam....sungguh memenatkan..tak penah aku rase sepenat ni..keje kat hotel dulu pon tak sepenat ni.....tak tau lah sampai bile aku boleh tahan..rase mcm giveup(naik hantu) pon ade...baru 2 hari..kalau sebulan..mmg bengkok badan aku....aku akan cuba sebulan ni dulu kalau still penat jugak...aku terpaksa tinggalkan tesco nilai..bukan nak bagi reason tapi semua keje sgt berat sebagai seorg bergelar wanita mcm tak sesuai nak buat semua keje tuh...sakit sane sini sekitar anggota badan tak boleh nak kira...sakit gile kot...1st day mase balik,aku rase nak ternangis je..badan rase sakit sgt....lagi pon staff deli hanya 3 org je..aku,yana & acap.....setiap shift akan jd sorang..mane larat babe..kat tesco lain pon satu shift berdua...itu pon kelam kelibut..apetah lagi aku ni satu shift seorang......dah jadi transformer plak....mmg terasa lah kepenatan nye......aku tetap pujuk jugak diri supaya bersabar dulu...tak nak behenti skrg..kesian kat SM deli,abg khairul..kang pening plak die nak carik staff baru....tapi hakikatnya aku memang dah tak tahan.....kate bapak aku,kalau kau rase kau dah tak boleh,pikir baik baik..berhenti atau teruskan"....aku akan cuba teruskan......kalau tak mampu aku akan lepaskan keje ni....penat dek noorrr oiiiiiiiii.......

No comments: