Fllowers

Monday, June 21, 2010

N.sembilan to kelantan.......

my cousin wedding trip

17 june 1o

10.30pm-
bertolak dari nilai ke pasir mas kelantan...perjalanan yg lama dan agak membosankan lagi meletihkan....bukan letih bawak kete tapi letih duduk saje...pegi naik bas sewa.(bas sekolah kaler kuning)..melalui jalan KL-karak-bentong-benta-gua musang....
18june 1o

08.00pg-2pm
bersantai & bersarapan bersama sanak saudara sambil membeli belah di rantau panjang....membeli belah sakan disane...beli itu ini...aku beli jeans yg selama ini susah nak carik aku nyer saiz kat tpt aku....abg aku beli jeans,t-shirt,boxer,kasut.....mak plak beli beg tgn(guess)konon ori tuh hehe & sikit snek snek buatan org kelantan....

blah tengah hari plak...mkn tengahari dgn nasi bungkus berharga 2 rhia (RM2.oo)..nasi dagang,nasi lemak & nasi kerabu..sebungkus RM2...mahal sungguh....
02.30pm
kumpul2 balik & naik bas pegi terus ke tanah merah, nak pegi ke rest house kiteorg kat sane...sampai je xsabar dah nak masuk umah..nak sambung tido yg tak lena selama 15jam...rumah banglo setingkat yg ader 3 bilik untuk menumpangkan kite org yg mempunyai 20 orang...agak2 lah ape imagine korang haha..macam ikan sardin lah jawab nyer....bilik tidur aku bilik yg ke 2....bilik 1st mak cik2 aku da chop..mentang2 ade aircond cepat je hehe...aku & mak aku dok kat bilik ke 2..bilik yg agak kecik dari bilik kt umah aku,yg lagi panas..hanya ade kipas dinding yg asyik berpusing kiri dan kekanan..ahh panas sungguh...tapi x pe janji dapat tido...bilik tu bukan aku ngan mak aku je tapi berkongsi lagi dengan family mak cik aku..dgn sorang anak pompuan die & cucu lelaki die...seperti mana dikatakan tadi..mmg mcm ikan sardin hehe....bilik yg ke 3 bilik untuk simpan barang hantaran..jadi..abg & para pakcik2 cousin2 lelaki aku tido di hall rumah (sian korang)haha..xper lah kan..berkorban cikit jer...seronok ape hehe...mlm tu aku xberpeluang nak rase keempukan tilam sebab aku kena beralah kat mak aku,mak cik aku & cucu dia..nak tido atas katil..so aku & cousin pompuan tido ahh kat atas lantai...cousin aku lena tido beralaskan toto..aku plak mmg x lena langsung kerna beralaskan kain batik...sabar je lah aku..sakit giler badan nih...sabar itu separuh dari iman...yg x sanggup mlm tu apebila byk ulat yg mak aku kata jenis "bena hitam"ape tu?ulat mcm kumbang tapi kecik..aku panggil pianggang..bau die busuk mengila.....mmg byk kat serata rumah..mcm berpesta plak ulat tu...kalau kumpul2 ulat tu mau satu balang byk nyer...jadi mmg x lena lah tido dgn ulat tu masuk dlm seluar & baju...eeeeee....geli betul.....damn shit!!...mlm tu mmg x sabar nak tunggu pagi...aku dok jaga je...nak main fb macam line xdapat plak...jd berjaga lah sampai pagi.....
19 june 1o
org pertama sekali bgn aku lah..memandangkan mg x tido aku pon terus ahh bersiap2 mandi semua..mase tu semua masih terbaring ag melayan mimpi indah..tapi aku xder makne nyer....mandi2 semua...kejutkan dorang....mak ngah aku ajak sarapan....kali ni pon nasi bungkus lagi..nasi dagang...sedap jugak.thaanks kat mak ngah..time aku bekfast abg & cousin laki aku semua tido xsedar2 jeles je aku tgk..pak cik2 aku semua dah siap sedia nak kuar bejalan...pagi tu lepas semua dah mandi & sarapan...destinasi seterusnye adalah ke kota baharu..shopping lagi..shopping kat pasar siti khadijah...mak aku beli kain batik kelantan & makanan made in kelantan...abg aku shopping beg(mcm lah kat n.sembilan xder jual)adeh..bazir je..tapi xper tu duit dier...byk food sedap2 kat citu paling best jelly kelapa..2x aku beli..aku mkn sedap oowhh...dalam pukul 12 tgh hari semua kump2 balik sbb nak kembali ke rest house...sampai je kat rest house...kemas2 brg semua...tukar pakaian & terus pegi ke pasir mas...kire 3o minit dari rest house tu...abg sedara aku dah segak berbaju ala pahlawan..nak kawin lah kate kan..tiba kat rumah belah pompuan dalam pukul 2.3opm...
2.30pm
persandingan antara my cousin, SAIFUL AZWAN MD RADHI & WAN HANANI WAN JUSUH...kenduri yg agak sederhana..yg mmg mentah2 lain tradisi dari kite di blah barat ni....kalau kite buat wedding pasang khemah dalam 4 khemah tapi yg ni nampak sgt keserderhanaan nyer...tapi bagus lah buat ape nak gah gah sgt kan...
4.00pm
gerak balik....nak balik negeri sembilan.....perjalan kembali pada asal selama 10 jam...perhentin pertama dlm perjalanan balik adelah di hentian rehat gua musang....untuk mkn mlm..mase ni pukul 7mlm..solat mkn...& pukul 8 gerak balik...perhentian yg kedua kire2 3 jam setengah selepas berhenti di gua musang iaitu kat benta...ni proses pembuangan setelah mkn di gua musang hehehe....manakala perhentian ke 3 di sungai besi..perhentian urgent hehe...sakit perot cousin2 kuwh hehe..nasib baik aku x mkn sambal tu kalau x aku pon join u all club hehe...perhentian terakhir adalah pade pukul 2.3opg kat hentian rehat nilai...time tu terus bhenti situ dan yg lain teruskan perjalan...sbb dah dekat ngan rumah..bapak aku jemput kat situ heheh..lega sungguh sampai rumah....sampai rumah je terus korek periuk nasi..lapar mengila heheh...

aku anggap rombongan ni sebagai satu percutian yg menarik..haha...nanti leh pegi lagi erk....best best hehehe

No comments: