Fllowers

Friday, January 15, 2010

Seremban-nilai

Hari ni adalah hari aku off day!!yeaaaaa cuti!!..penat bekeje lah konon!!hahah...bile dapat cuti mcm2 plan nak buat tapi xpenah yg menjadi haha..nasibku!!
hari ni aku kena uruskan EPF aku kat seremban...so aku kena tgu mak aku balik keje dalam pukul 2 ptg then after that terus pegi seremban......ayah aku drive lah...aku tarak lesen ag(da tua still x amik ag lesen)...dari rumah aku ke seremban adalah dalam 30 minit mcm tu..ikut jalan kampung..dari nilai tempuh labu semua lah....sampai je seremban..giler jam..yer arr time pukul 2 mcm tu org balik opis lps break...tensen aku..(walaupon bukan aku yg bawak kete)...mmg crowded doe!!...pemandu semua dok buat kepala sdiri masuk sini sane sesuka atie.....panas aku tau!!tu baru aku..belum bapak aku ag..siap maki hamun haha..cool yea dad!!haha....sampai kat bangunan epf tu dalam pukul 3.30pm....ingat bile masuk terus leh setle kan..rupenyer giler ramai org dalam tu...sampai kan no giliran aku pon angka ke 6080...ahah..ramai kan....1jam jugak aku menunggu giliran....time mguruskan tu x sampai pon 5 minit tapi nak menunggu rase nak berjanggut pon ader...haha.....lps da setle semua...nak pegi pekan mantin plak..buat spek mate baru...ahli keluarga aku mmg suke buat spek kat situ....bapak aku kate murah!!aku xtau pon....so pegi je lah...ikutkan mmg oldiest betul kedai dier...bile masuk dalam je..aku terjumpa spek mate yg aku minat sgt!!haha...cina tu pon dok kuar kan lah dari almari kaca tu bg aku test...smart wow!!....aku budget spek tu dalam 4ratus mcm tu..last2 aku dok belek2 harge rupe nyer RM200 je beb!!!murah doe!!....bapak aku dok tanye2 betul ke nak yg tu..or nak tukar?..aku kate nak yg tu sbb cantik hahah....ikutkan hari ni untuk survey je last2 terus tempah hahaha...mggu depan berkaca mata baru lah aku.....harga termasuk power RM220..murah kan..ahaha...lps dah confirm nak beli dok pegi bilik test mata..(bukan bilik main mata tau)....aku part ni paling malas skali..ingat nak gune power lama..tapi mak aku kate check balik mate tau bertambah ag or berkurang ke..nak tak nak kena jugak pegi....pening2 aku ikut ape arahan org tu...adih.....malas..malas....hampir 15 minit jugak dok dalam bilik tue....pinar pinar mate aku nih!!!so bile siap semua org tu soh amik mggu depan..aha....

selesai sudah kat kedai spek tu..mak aku ajak pegi mkn rojak kat taman semarak....aku tadah je bab makan ni...bapak aku ok je...mmg sedap lah rojak citu..aku pon x sure kedai ape..mase nak masuk kedai tu terjumpe plak kengkawan sekolah aku dulu..syafiq,mamak & alan...aku just tegur je..nak dok semeja aku ngan parents plak kan..mcm x sedap je ahaha....aku & mak makan rojak..ayah aku minum je..ahah...dah kenyang katenyer!!.......

lps mkn singgah supermarket plak beli makanan meow meow aku yg 6 ekor kat rumah..ahah..kang x beli nak mkn ape plak kan!!!hahah...

sampai rumah dalam pukul 6.30pm..mmg penat byk tempat aku singgah..ala2 macam citer filem 7 persinggahan lah!!!

No comments: