Fllowers

Saturday, January 9, 2010

nilai-masjid jamek-times square trip

08/01/10

Hari ni, hari aku off day..so plan ngan kengkawan tpt sekerje nak pegi jalan2 kat area KL.....disebabkan 3 sahabat aku ni dah bertahun x turun KL...so aku bawak lah dorang bersiar2 ahaha....aku bawak kat tempat aku cari ilham :)

Aku kuar rumah dalam pukul 9.30pagi..tapi plan ngan kawan aku (faizal,erin & ieja)kat ktm nilai pukul 10pg..saje gerak awal sebab suruh bapak aku yg hantar..bapak aku kuar awal2 nak pegi mane xtau.....bile jam dah tunjuk pukul 10pg...terkial2 jugak cari dorang bertiga ni kat area ktm tu tapi still x jugak sampai-sampai...giler penat menunggu..(sick for wait)..agak2 jam dah pukul 10 lebih aku pon call lah...dowang kate dah nak sampai tapi still x sampai2..buat aku jadi panas....so aku try sabar lagi lah....dalam pade aku dok menunggu tu aku gi usha2 kedai area situ...untuk hilangkan kebosanan...15 minit kemudian dapat call dari faizal kate dah sampai...(alhamdulilah)....dorang sampai pukul 10.45pagi...so terus beli tiket komuter & gerak pegi bandar tasek selatan....1st destinasi kiteorg...jalan masjid india..dorang nak beli barang....faizal beli spek & tshirt indie dia...eija & erin beli jam adidas dgn harga RM15..murah kan..huhu..aku x beli pon saving my money!!!(bukan kedekut hah)..

lps puas hati shopping sekitar jalan masjid india terus gerak pegi lrt plaza rakyat sbb nak hantar faizal pegi pudu raya..nak balik kluang johor...giler ramai org kat sane..sesekali rase mcm pening je ramai org...try carik tiket...bas gerak pukul 2.30pm..time tu plak baru 1.30pm...so aku ajak lah dorang gi mkn kat food court kat pudu raya..giler panas area citu..tapi aku jenis x byk songgeh..kire okay je lah...time tu aku& erin makan nasi goreng pataya & air limau tea,faizal & ieja blasah nasi ayam...aku blanje lah time tu..saje buat baik ahaha....selesai je mkn reramai gi teman kan or hantar faizal gi platform 7....kate bus ada pukul 2.30pm....tapi bus dtg pukul 3..penat jugak aku menunggu...mmg hari tu hari aku menuggu jerk.....
bile faizal da gerak naik bas..kiteorg gerak pegi times square...dari plaza rakyat pegi lrt hang tuah sbb nak dapatkan monorel..padehal kalau jalan kaki pon boleh..ahah..buduh!!!sampai TS pukul 3.30pm....terus pegi side cosmo sbb erin beriya nak main roller coaster...aku benci roller coaster..pening kepala doe!!tapi minah tu still nak masuk..so terpaksa follow..masuk je dah RM32....makanan kat dalam almost giler exspensive....so simple but still mahal...aku masuk tpt tu just main bumbper car....erin & eija macam2 try kecuali roller coaster(erin x nak naik sbb xder nak temankan dier)...aku insaf naik bendalah tue....hahaha...kalau naik rase hati,jantung,otak tinggal belakang...haha...so xder arr....macam2 aktiviti buat aritu..hari tu penat ngan gelak ketawa..mmg happy sgt2!...gerak balik nilai pukul 6.30pm....

sampai monorel imbi..adat lah that time mmg ramai org sbb ramai baru balik keje....monorel memanjang penuh....sampai KLsentral dalam 6.50pm..lari2 anak pegi kaunter beli tiket KTM....dapat ktm pukul 7pm....tapi one problem..tersalah naik train plak...ternaik train shutle..ahah..giler ahh..terpaksa trn kat kajang...
dari kajang terpaksa tukar train..kire tgu train satu lagi...dapat train dalam pukul 8.00pm...on the train terjumpe member lame.....dia ni kawan sek rendah dulu....last meet dier tahun 2004...mase PLKN..lps tu xder jumpe sampai kehari ini....dah jadi model da skrg ahah..cantik...!!dia kire model glam jugak...terpaksa dirahsiakan siapa atas sebab2 tertentu....best borak kenang kisah kanak2 aha....tapi x borak lame sbb dier nak trn kat stesen btg benar..aku plak trn nilai.....sampai nilai dalam pukul 8.30pm..tgu bapak aku jemput dalam 8.45pm....& hantar ieja & erin balik kat apartment nilai santalia....kire dalam pukul 9.20pm aku baru sampai rumah....argghh letih...balik mandi...tgk tv citer "madu di tasek hempedu" citer melayu yg memboringkan....off je terus on9 pc & taip kat blog ni....



dah pukul 2.13am..nak tdo..esok nak keje..bubye!! thanks pade yg sudi waste ur time bace blog ni!!!!

1 comment:

Annah Talent said...

kami mencari talent wanita free hair & lelaki! :) join contest kami & menangi free photoshoot! contest ends 23/1/2010

http://annahtalent.blogspot.com