Fllowers

Wednesday, January 20, 2010

Parut!!

citer kisal tentang PARUT ni..mesti ade kenangan pahit/manis kan....
aku pon ader gak dok kumpul koleksi parut ni kat anggota badan aku.....

1st skali aku dapat parut ni..mase umur 2 tahun..parut kat muke....time tu ngah naik beskal plastik tu..kat halaman rumah aku....aku ni dulu degil sgt kot aku dok tolak basikal pakai kaki dan terus meluncur masuk longkang..adeh..mesti rase sakit kan!!tapi longkang xbesar mane hehe..tapi kalau umur 2 thn tu mmg besar lah aku rase!!(yg kisah ni mak aku citer..sbb aku pon x ingat ape2)

2nd parut-mase umur aku 6 tahun....mase tu aku dgn abg aku umur 8thn nak amik something kat atas almari..so abg aku suruh pijak blkg dia & amik barang tu..(lupe dah ape brg tu)...tgh2 aku memanjat tu tetibe cermin almari pecah dan terus jatuh kat lenggan kanan aku...koyak gitu aha...mmg sakit wow!!ape jadi lps tu aku lupe dah..ahaha....

3rd-time ni umur aku 7 tahun...lps balik sek aku kena tgu ayah aku habis keje..ayah aku ni cikgu so kenalah tgu dia habis kelas...nak jadikan citer lps ayah aku bagi duit beli air ngan jajan...aku pon pegi kantin...membeli belah lah aku...beli ice cream,air oren,roti...aha..mmg byk aku beli ngan RM3 tu..then nak jadikan citer..ngah aku asyik mkn2 & minum sambil berjalan kat tangga..aku tetibe tersalah langkah then terus terguling2 jatuh kat tangga tu..makanan yg aku pegang tu semua tercampak haha..aku nyer dahi terantuk kat jalan..giler sakit wow!!pening pening aku....!! mase tu ader cikgu pompuan ni yg tolong aku bersih kan darah yg penuh 1 baju tu...lps tu bawak jumpe ayah aku...huru hara bapak aku tgk dahi aku..siap tinggalkan kelas & hantar aku pegi hospital.....hehehe...

4-kali ni umur aku 12 tahun...mase tgh tgu bapak aku amik balik dari sekolah..kwn aku ajak main kejar2...on the way nak melangkah longkang.tetiba kaki tersadung kat batu....jadi tergolek golek lah aku jatuh dan lutut aku mengalami pendarahan...mase ni mmg sakit....tulah mak kate...main kejar2 tak leh pakai baju kurung hehe.....

yang ke 5- yang ni kire last aku dapat parut....aku ngah buat practikal universiti aku...jari tengah tangan kanan aku koyak...mmg sakit...siap jahit lagi beb!!skrg ni pon still sakit....kisah nyer aku nak bukak penutup tin sos tomato...tetibe jari aku terkena tutup tin yg tajam tu..giler sakit wow!!..MC 2 hari..darah kuar macam air....mmg itu paling ngeri...hahaha

2 comments:

RABUN said...

salam ziarah..Lawa lukisan kat banner tu..lukis sendiri ker?

Murni aimi marlina said...

bukan lah..lukisan tu saya copy paste dari satu site..lupe dah site apa :)