Fllowers

Saturday, November 7, 2009

1st time kerja

Hari ni genaplah 4 hari aku bekerja..bile sebut kerje buat air mmg macam senang tapi bile jalani sendiri mak aii giler penat ouh..susah pon ader....mmg letih mengila..macam2 sakit kuar..sakit pinggang,sakit kaki,sakit tangan & macam2 lah.....
ni baru 4 hari..kalau sethn tak tau lah ape jd hahha.....

1st week ni aku just keje mlm jer..dari pukul 5.30 ptg till 2.30pagi.....mase ni semua tidur dah..hahha....mmg penat ouh..giler byk order kena buat..tapi kalau restaurant aku lah macam ni..mmg pakcik kayo punyer hahha....staff kat restaurant ni aku bleh kata kan majoriti adelah bangsa asing...why hah anak melayu x nak kerje macam ni....adih...mau menggangur ajer ker sampai tua....bangsa asing aku maksudkan....mynmar,bangladesh & chinese....so what something new in my life aku x leh nak ade bestie friend kat sini sbb BAR CREW ni xder sorang pon leh cakap melayu....nak cakap english lagi hancur dorang so macam ayam ngan itiklah hehhe..tapi ok jugak kot x lah aku buat dosa kering dok ngumpat2 haha just do my work only ouh!!kekkdg muhsan ouh...

Selain buat order aku kena kupas buah oren..adih mmg luke2 jari jemari aku ni..asid nitrik kan kat limau tu adih...rosak my skin ouh(haha mgada)..tapi enjoy lah...Aku x pasti nak keje sampai bile kat sini sbb aku rase mcm xder keserasian....manager (chinese)x suka kat org melayu..why hah?kite kan 1 malaysia why mau buat begini..adih....x tau mau cakap lah...aku keje selagi termampu..maybe 6 month kot....after that mau sambung blaja...blaja lagi senang..bgn pagi..pegi kolej..dengar kuliah 4 jam (bleh tdo skali)then habis kelas balik rumah & on9...haha..tapi blaja x dapat duit byk kuar duit..keje dapat duit kan...haha mane 1 mau pilih haha....

susah mau carik duit oh..keje 9 jam selama 1 hari just dapat RM30..sbln RM1000..duit duit dimana kau duit....!!hheehe..skrg semua duit..jamban skali masuk pon dah 3posen tau!!aiyaa....oklah itu jer mau story...subuh makin hampir mate pon ngantuk...mau tdo lps subuh...& tdo sampai ptg then bgn pergi keje hahhah....

No comments: